צריכת שומן במהלך ההריון והתפתחות התינוק הדפסה דוא

המלצות אירופאיות לצריכת שומן במהלך ההריון.
מאת אורלי פיינה המנהלת המדעית של מטרנה

צריכת שומן במהלך ההריון וההנקה משפיעה על תוצאות ההריון התפתחות התינוק ובריאותו.

 עיקר ההמלצות:

  • ההמלצות לצריכת השומן (ב% מסך הצריכה האנרגטית) במהלך ההריון צריך להיות דומה להמלצות לכלל האוכלוסייה, עם דגש על כך שנשים הרות ומיניקות צריכות לשאוף להגיע לצריכה תזונתית
    של 200 מ"ג DHA (ממשפחת אומגה 3 )ביום.
  • מינונים של 1 גרם DHA או סך חומצות שומן אומגה 3 עד 2.6 גרם נמצאו כבטוחים בתקופה זו.
  • נשים בגילאי הריון צריכות לאכול  1-2 מנות דג בשבוע בכללם דגים שמנים.
  •  צריכת חומצת שומן לינולאית  ALA (ממנה מייצר הגוף  DHA) ע"י האם, אינה יעילה בהגברת צבירת הDHA (במוח) החשובה להתפתחות העובר.
  • צריכת דגים וצריכה של מקורות נוספים של אומגה 3 מאריכה את משך ההריון במעט.
    כיום, אין עדויות לכך שהרכב התזונתי של השומן בקרב נשים הרות ומיניקות צריך להיות שונה מזה של כלל האוכלוסייה, בהקשר של חומצות שומן רוויות, טרנס, ושומן חד בלתי רווי.
  • השינוי היחידי שחשוב להקפיד עליו בתקופת ההריון הוא הגברת צריכת  LC-   PUFAמקבוצת אומגה 3 (DHA )
  • הקבוצה הגיעה למסקנה שאין מקום לתוספת מיוחדת של אנטי אוקסידנטים בהריון ובהנקה
  • הצטברות DHA במוח העובר  היא של 30-45 מ"ג ליום בטרימסטר האחרון להריון והצטברות של ARA היא בעיקר אחרי הלידה.
  • בהריונות עם מגבלה בגדילה התוך רחמית ישנם דיווחים על מטבוליזם מועט של מעבר מALA ל-DHA, יותר מכך, מחקרים חדשים מראים הבדלים משמעותיים בין נשים ביכולת ליצור LC-PUFA בגלל גנטיקה שונה ( בגנים המקודדים לאנזימים: המיייצרים DHA מ ALA )
 
 

 

בהריון? ילדת?

 12.16 
 
 ערכה פתוחה 2015 מוקטנת
התמונה להמחשה בלבד
 

שאלות נפוצות

למי מיועדת הפעילות?

מי הצוות המקצועי?

מי מממן את הפעילות?

לשאלות נוספות על

פעילות צעדים ראשונים 

Website by - JOOMI
Feedback Form
Feedback Analytics