תרומתה של היוגה לנשים בהריון הדפסה דוא

 

מאת: נועה גלעד, מדריכת ויני יוגה, מוסמכת מטעם מכון וינגייט. מלמדת קבוצות קטנות ביחס אישי, שיעורים פרטיים, בחברות הי-טק ובמכוני כושר באיזור המרכז והשרון.

קיים מיתוס שאומר שנשים בזמן ההיריון אמורות לנוח ולא לעסוק בפעילויות פיזיות.

אשמח להתייחס לסוגיה זו .אני ילדתי את בני עוז לפני 3 חודשים .לפני ההיריון תרגלתי יוגה וכך המשכתי לעשות גם במהלכו באישור הרופא שלי. 

שיניתי את הסגנון ובחרתי לתרגל ויני יוגה שמצאתי כי היא תרמה לי רבות באיזון שינויים הורמונליים,מתחים רגשיים והקלה משמעותית  על כאבי הגב שלי. תוך כדי,הכנתי את הגוף והתודעה שלי למצב של לידה ולמדתי להקשיב לו,לנשום ולהרפות את שרירי רצפת האגן.אין לי ספק שההכנות הללו השתלמו ובזכותן התאפשרה לי לידה טבעית וקלה יחסית. גם המיילדות אשר סייעו לי העידו שהעבודה עם הגוף הייתה ניכרת בחדר הלידה.

רופאים מציינים  כי מותר וכדאי להמשיך פעילויות שקדמו להיריון גם בזמן ההיריון כל  עוד אתן חשות טוב ועושות זאת באופן מדוד ובאישור הרופא שלכן.

 היוגה היא  אימון גופני -רוחני . ויני יוגה מתאימה לנשים בהיריון ולכלל האנשים באוכלוסייה משום שהדגש בה הוא על התאמת התרגול של התנוחה  למתרגל בהתאם לצרכיו ויכולותיו. כמו כן ,מתמקדים בה בתיאום שבין התנועה לנשימה. במידה ותרגלתן יוגה בעבר ואתן מכירות את גופכן מומלץ לתרגל יוגה בקבוצה קטנה עם התאמות אישיות. במידה ולא תרגלתן יוגה קודם, ניתן לתרגל יוגה בקבוצה ייעודית לנשים בהיריון.תרגול זה יהיה מאוד עדין ויתמקד בעיקר בנשימות ובהרפיה.

גוף האישה עובר שינויים מהותיים במהלך חיה ומושפע רבות מהריונות. היוגה מלמדת כי יש להקשיב לתחושה העולה בגוף ,להכיר במגבלותיו ולפעול אתו במסגרת המאמץ הנעים .הגוף הוא זה המשתנה מאימון לאימון ולא רק התנוחות עצמן.

במהלך ההיריון מופרש בגוף הורמון הרלקסין המכין את הגוף להתרחבות האגן ונשיאת משקל העובר  עליו. התגמשות זו הנה חיונית ובו בעת כדאי לאזן אותה בפעילות שתתרום לחיזוק צפיפות העצם וחיזוק השרירים כדי לשקמם בקלות לאחר מכן.

מספר תרומות משמעותיות שיש ליוגה עבור נשים בהיריון ולאחריו:

-  לימוד טכניקות הרפיה וכיווץ של רצפת האגן.

-  חיזוק הגב העליון עבור התקופה שלאחר הלידה.

-  חיזוק הגב התחתון והקטנת הלורדוזה המותנית ,מה שתורם להקטנת כאבי הגב במהלך ההיריון.

-  שחרור של הכתפיים ,השחמות והצוואר אשר נוטים לאגור מתח בזמן הטיפול בתינוק.

-  חיוניות-הזרמת הדם אל איברי הבטן,הראש והרגליים באופן אפקטיבי התורם לטיפול בעייפות,להחזרת הדם ,ומונע בצקות ברגליים(הצטברות נוזלים).

-  לימוד הנשיפה הארוכה מאפשרת התרגעות ,ומשפיעה גם על הסרעפת כדי להקל על התקדמות העובר בתעלת הלידה באופן טבעי בזמן הלידה.

-  היוגה תורמת לזירוז חילוף החומרים בגוף והצרת היקפיו.

 

המלצה חמה לנשים בהיריון : שכבו בכל יום למשך עשר דקות על מזרן/מיטה/שטיח כאשר האגן שלכן מונח על כרית או ריפוד רך והרגליים שעונות עם פיסוק על הקיר בזווית של 90 מעלות. חזרה על פעולה זו מסייעת להחזרת הדם מהרגליים אל אברי הבטן והראש ותורמת להזרמת הדם אל השלייה ,משפרת תפקוד המעיים ומגבירה את החיוניות.

 

ליצירת קשר:

טל:0506717859 מייל:  כתובת דוא"ל זו מוגנת מפני spambots, יש לאפשר JavaScript על-מנת לראות את הכתובת

 
 

 

בהריון? ילדת?

 12.16 
 
 ערכה פתוחה 2015 מוקטנת
התמונה להמחשה בלבד
 

שאלות נפוצות

למי מיועדת הפעילות?

מי הצוות המקצועי?

מי מממן את הפעילות?

לשאלות נוספות על

פעילות צעדים ראשונים 

Website by - JOOMI
Feedback Form
Feedback Analytics