איך מתחילים דיאטה בחורף? הדפסה דוא
 

 

טל פלג

 

מאת: טל פלג - דיאטנית , תזונאית , מאמנת לשינוי מפעילת תוכנית ההרזיה Must Diet

 

מכירה את הימים האלו שבחוץ קר, גשום ומבולגאן ? ביום כזה אני רוצה להיות רק במקום אחד.... בבית. שמיכה. ספר. מרק. תה. כל אלו עולים לי מיד בראש כשבחוץ חורף אמיתי. לא בא לי להקפיץ את הילד לחוג ולא בא לי להסתובב באף מקום אלא להכין מרק סמיך וטעים ולאכול ממנו כל הערב. האם כל זה אומר בהכרח גם שהדיאטה נזנחת? לא . בכלל לא. לא רק שהדיאטה יכולה להמשיך ולהתקיים כמתוכנן ( טיפים בהמשך...) גם התחלת דיאטה היא משימה אפשרית בהחלט.

 

קיימת אמונה עממית כזו ( יש כמה מעניינות כאלו... אבל נשאיר משהו לפוסט הבא) שבחורף אי אפשר להתחיל / להמשיך דיאטה. כאילו מן גזירה משמיים שברגע שהטמפרטורות יורדות מצבורי השומן חייבים לעלות. האומנם? האם זה חייב להיות כך? ממש לא. הכול עניין של "הלך רוח" פסיכולוגי. כדי לעשות מעשה ולרדת כמה קילו צריך מוטיבציה , עד אז, כל תירוץ הולך וחורף הוא תירוץ משובח.

 

אז איך בעצם מתקבלת ההחלטה להתחיל דיאטה ? מאמרים רבים נכתבו על הנושא. הקרדיט לשני פסיכולוגים שפיתחו מודל הנקרא "מעגל השינוי" והוא מסביר איך אנחנו מקבלים את ההחלטה האם לשנות את דרכינו (וירידה במשקל בהחלט נכנסת להגדרה זו).

 

השלב הראשון נקרא "הרהור" - את ערה לעובדה שיש לך מספר קילוגרמים להוריד אולם אין החלטה משמעותית לעשות עם זה משהו. נשים רבות אומרות בכל הזדמנות "אויש... אני חייבת להוריד כמה קילו" ומיד אחכ אוכלות משהו הנמצא בסתירה מוחלטת למה שהרגע אמרו. האם זה אומר משהו? כן... יש בעצם הרהור בלתי פוסק במצב והתלבטות האם לעשות משהו ממשי, האם להתחיל דיאטה אבל זה ברמת ההתלבטות בלבד.  מי שנמצאת בשלב זה מיד תדחה  את הרעיון להתחיל מחר דיאטה בתירוצים שונים ( "זה לא הזמן"... "אני אחרי לידה..." "רק כמה קילו זה לא כל כך נורא"... וכו).  מוכר לך? בשלב זה אפשר להימצא שנים רבות... אולי אפילו חיים שלמים. זיכרי- יש הרהור במצב אבל אין החלטה לעשות עם זה כלום ולכן גם אין פעולה ואין דיאטה ואין טעם להוריד מהאינטרנט תפריטים כי יהיה קשה לדבוק בהם.

 

השלב הפסיכולוגי הבא נקרא שלב "ההחלטה" - אם בשעה טובה אכן החלטת שהמצב מפריע לך ( לעיתים צריך לומר תודה למוכרת בחנות שנתנה  לך מכנס במידה גדולה יותר מזה שביקשת "כי המידות שלנו קטנות" או לתמונה שחידדה לך שעלית יותר מדי במשקל לאחרונה " זו אני? אין מצב"). העיקר ... החלטת !! החלטת שאת חייבת לעשות עם זה משהו , לשנות את דרכייך ולהתחיל מחר דיאטה (זה "אחרי החגים" המפורסם) .

 

מה הלאה? הרי לא מספיק להחליט... צריך לבצע. השלב הבא הוא שלב "הפעולה". שלב זה מתאפיין בצעדים ממשיים שאת עושה למען המטרה. החלטת לרדת במשקל? כעת תוכלי ממש לוותר על מזונות שקודם נראה לך בלתי אפשרי להיפרד מהם.  עכשיו תצליחי להקשיב לדיאטנית בלי להסביר  "למה זה בלתי אפשרי לאכול פחות" אלא תוכלי למצוא את הדרך ולפעול ממש. פה יש נקיטת צעדים אמיתית. מי שנמצאת פה תצליח לרדת במשקל, אפילו בקלות.

 

נשים רבות מתעסקות עם מה וכמה לאכול הרבה לפני שהן בכלל נמצאות בשלב שמאפשר להן לוותר.

 

עכשיו.... אחרי ההקדמה הזו, תסכימי איתי שאין  זה משנה מה מזג האוויר בחוץ? מזג האויר בראש משפיע הרבה יותר ממזג האוויר החיצוני.

טיפים?? בבקשה:

אם הגענו לשלב המתאים להתחיל דיאטה, יש כמה המלצות ממני  שיעזרו להצליח להתקדם בירידה במשקל בחורף:

1. תבשילי ירקות דלי שומן - הוסיפי לתפריט היומי כמה שיותר ירקות - מבושלים / מאודים / אפויים בתנור / מבושלים כמרק ( ירקות / קטניות / בצל לא מוקרם / פטריות ללא שמנת )ועוד.
יש כמה  יתרונות- ראשית זו תוספת חמה כפי שאוהבים לאכול בחורף , שנית - אפשר לאכול הרבה נפח עם מעט קלוריות וזה תורם לשובע.

2. תכנני נכון את ארוחותיך במשך היום - ארוחות המותאמות לסדר היום שלך ( אם בבית בחופשת לידה זה שונה מהתקופה שאחרי החזרה לעבודה) וכוללות מזונות שאת אוהבת  יעזרו לך להיות שבעה ומרוצה ויאפשרו לך היצמדות טובה יותר לדיאטה . תכנון נכון קריטי להצלחת הדיאטה.

3. הרבי בנוזלים - שתייה מרובה עוזרת לתהליך ההרזיה. מצד שני, קשה לשתות הרבה בחורף. אפשר לשתות תה צמחים ללא קפאין או מים בטמפרטורת החדר וגם במקרה זה מכיוון ומרקים וירקות הם בעלי תכולת מים גבוהה עם מעט קלוריות הם דרך נעימה לתוספת נוזלים.

4. תדאגי שיהיה לך חם - מה הקשר?? קשר כפול - כשקר רוצים להתחמם. קפה ותה זה אמצעי חימום מצוין אבל אצל רבות מגיע עם עוגייה או יותר. קשר נוסף הוא תפקיד רקמת השומן בגופינו - חימום זה אחד התפקידים החשובים של רקמה זו וכאשר קר לך כי שכחת את הסוודר בבית המוח שלך חושב (בניגוד אליך ...) שאין לך מספיק שומן. חבל להתחיל איתו. יותר קל לדאוג שלא יהיה קר.

5. אכלי פחמימות - פחמימות הן חברות טובות בדיאטה הן עוזרות לנו להיות שבעות ומרוצות, מאפשרות לגופינו לפרק רקמת שומן ולא שריר והן חומר דלק חשוב לשרירים. בחרי אותן רזות - לחם מלא (רגיל או קל ), שלבי תוספות כמו אורז / חיטה / גריסים / קטניות מבושלות עם מעט שמן, עם כמה שיותר עם ירקות . 

 

מאחלת לך חורף נעים וחם,

באהבה רבה -

טל פלג - Must Diet

tal peleg logo 1-3-3

לדף הפייסבוק של טל פלג 

ליצירת קשר חייגו: 050-2495252

 

 
 
 

 

בהריון? ילדת?

 12.16 
 
 ערכה פתוחה 2015 מוקטנת
התמונה להמחשה בלבד
 

שאלות נפוצות

למי מיועדת הפעילות?

מי הצוות המקצועי?

מי מממן את הפעילות?

לשאלות נוספות על

פעילות צעדים ראשונים 

Website by - JOOMI
Feedback Form
Feedback Analytics