איך לעשות דיאטה מוצלחת בצעדים קטנים הדפסה דוא

 

מאת: טל פלג - דיאטנית , תזונאית , מאמנת לשינוי מפעילת תוכנית ההרזיה Must Diet

לפגישה הראשונה בינינו שירה הגיעה עם התינוק החדש. מתוק אמיתי. אני זוכרת שחשבתי  לעצמי כמה מהר שוכחים ­את הגיל הזה ( אני אמא לשלושה...)

"המטפלת חולה ולא רציתי לבטל את הפגישה. אני מחכה לזה כבר כל כך הרבה זמן..... הוא מפריע ?" היא שאלה בחיוך מתנצל... " לא, מה פתאום מפריע". אמרתי...  "תרגישי בנוח.... לי הוא בטח לא מפריע" .

היא חייכה בהקלה והוסיפה "אני שלושה חודשים אחרי לידה. לידה שנייה. עליתי 17 קילו בהריון הזה והתחלתי אותו ממשקל שאהבתי. אחרי הלידה הורדתי חלק לבד אבל עכשיו אני תקועה עם עוד 7 קילו שחונקים אותי.

אני מבואסת כל כך, אף מכנס לא עולה, את המכנס האחרון שמדדתי  לבשתי עוד בתחילת  ההיריון ועכשיו הוא נתקע באמצע הדרך. זה אפילו לא עניין של נסגר או לא נסגר, הוא בכלל לא עולה." אפשר היה לראות כמה זה מציק לה, היא הייתה קרובה לבכי. ממש התאמצה לא לבכות.

" אני לובשת מכנסיים עם גומי , כמו בהריון" ... אחרי דקה של שתיקה , היא הוסיפה " אני פה בחשש גדול... שלא אצליח... שלא אתמיד שלא אעשה מה שדרוש... מצד אחד אני מאוד מאוד רוצה לרזות ולחזור למה שהייתי, אני לא מכירה את עצמי ככה. תמיד הייתי רזה יחסית , מידה 38-40 התלבשתי כמו שאהבתי והרגשתי מעולה.  היום אני כל היום סביב הילדים... אני לא רואה איך אני מפנה זמן לאכילה בשעות מדוייקות , לחיתוך ירקות ולספורט" .

את המשפט האחרון היא אמרה בטון של דקלום, כאילו מצטטת איזה מנטרה מוכרת. חייכתי. אני מבינה את הקונפליקט, הייתי שלוש פעמים אחרי לידה, הבנתי אותה לגמרי, הפער הבלתי אפשרי בין הרצוי למצוי. יש אמא לילדים שלא מכירה את זה?

דבריה של שירה ממחישים בצורה יפה צורת מחשבה שמעכבת נשים רבות מלעשות תהליך של ירידה במשקל. נשים רבות חושבות על דיאטה במונחים של "הכול או לא-כלום":  או שעושים דיאטה "לפי הספר" במאת האחוזים או... שלא עושים כלום בכיוון . לעיתים צורת מחשבה זו לא רק שאיננה מאפשרת לך להתחיל דיאטה הגיונית המתאימה לך ולהתקדם בכיוון הגזרה והמידה שהייתה לך לפני אלא שהתחושה של "אני לא בדיאטה..." גורמת להפרזה ולעלייה של כמה קילו נוספים. האמת? זוהי מחשבה מחבלת ( אצלי יש רשימה מיוחדת להרבה כאלו) ובמציאות ההרזיה - ההפך הוא הנכון.
"אין בעיה " אמרתי  " אנחנו מחליטות עכשיו על כלל מספר 1: את לא חותכת ירקות ולא עושה ספורט אם לא מתאים לך" אמרתי בפסקנות. "אם יוצא, מעולה, אם לא, אז לא" .
"יהיה קל יותר כשאחזור לעבודה " היא ניסתה לעודד ....

"אז מה את מסוגלת לעשות כדי להתקדם ולהתחיל לחזור למידה 38-40?" שאלתי. "מה אפשרי לך? "

בהמשך השיחה התברר ששירה יכולה לעשות כמה פשרות וכמה ויתורים ותחליפים שיעזרו לה לחזור למשקלה הקודם בצורה מצוינת, היא לא תפסה שינויים אלו כ "דיאטה " ולא העריכה את תרומתם מספיק אבל בפועל שינויים אלו יצרו אצלה תהליך יפה ותוצאות מעולות.  מה בעצם עשינו? ניהלנו משא ומתן בין ה "אידיאל" כפי ששירה חשבה שצריך לעשות בדיאטה ובין "המציאותי" והחלטנו על דרך מסוימת, פשרנית , אפשרית ויחד עם

זאת דרך בעלת תוצאות!!

רוצה לחזור למידה של פעם? מרגישה חייבת לרזות ולחזור לגזרה נהדרת? זכרי כי הצלחת התהליך לא בהכרח מבוססת על "כמה סלט תחתכי  " או על " כמה קילומטרים תצעדי " כפי שאולי את חושבת ולכן לא עושה דבר, הצלחת התהליך מבוססת  על יכולתך להסתכל על האתגר של ירידה במשקל ב "קטן" ולא
ב" גדול" , בצעדים קטנים , אפשריים ועקביים כי דיאטת הרזיה  מוצלחת היא רצף של החלטות קטנות. ממש קטנות. ועוד מילה בעניין - אם תסתכלי על יעד קצר וקרוב "רק בארוחה הבאה... רק היום" יהיה לך הרבה יותר קל לעמוד במגבלות מסוימות מאשר " עכשיו שלושה חודשים של דיאטה" שנראה רחוק , מאיים ובלתי מושג .

רוצות דוגמא פרקטית? בבקשה

האם בארוחה הקרובה את יכולה לאכול אחרת? דיאטטי יותר ? כמויות קטנות יותר?  מצוין...

האם עכשיו את יכולה לשתות עוד כוס מים? מעולה...

האם היום אפשר שהכריך יהיה מלחם מלא במקום פיתה? כל הכבוד....

האם רק היום אפשר לוותר על שוקולד ולאכול במקומו פרי ?

האם את יכולה להכין לעצמך סיר מרק שאת אוהבת ולאכול מנה בצהריים ?

החלטות קטנות, יום יום, ארוחה ארוחה , עושות את ההבדל .

שבוע טוב ומלא החלטות קטנות חיוביות וחזרה מהירה לגזרה של פעם.

טל פלג

טל פלג - Must Diet

tal peleg logo 1-3-3

logo facebook tal

לאתר MUST DIET

ליצירת קשר חייגו: 050-2495252

 

 
 
 
 

 

בהריון? ילדת?

 12.16 
 
 ערכה פתוחה 2015 מוקטנת
התמונה להמחשה בלבד
 

שאלות נפוצות

למי מיועדת הפעילות?

מי הצוות המקצועי?

מי מממן את הפעילות?

לשאלות נוספות על

פעילות צעדים ראשונים 

Website by - JOOMI
Feedback Form
Feedback Analytics