כתבות לייף סטייל | צעדים ראשונים
לחזור לכושר לאחר לידה הדפסה דוא

ארנון כץ מאמן כושר מוסמך ודיאטן קליני משתף אתכן בטיפים לחזור לכושר לאחר הלידה

איך אפשר לחזור לכושר לאחר לידה ?

את אחרי לידה, נהנית מהתינוק/ת שלך ואז לאט לאט מתחילות להזדחל לך מחשבות : מה איתי ? מתי אני אחזור לבגד שאהבתי כל כך ?

קרא עוד...
 
חזרה לשגרה אחרי החגים הדפסה דוא

" אחרי החגים" כבר הגיע, ועכשיו זה הזמן לממש את ההבטחות שהבטחתן לעצמכן כל החודש האחרון.

כלל חשוב בחזרה לשגרה מבחינה תזונתית היא סדר יום קבוע והתארגנות מראש, רצוי ומומלץ לאכול בשעות קבועות ולא "לשכוח" לאכול.

1.ארוחת הבוקר חשובה מאוד להמשך היום. גם למי שלא מספיקה לאכול מיד עם הקימה,  מומלץ לקחת סנדביץ/ ירקות חתוכים/ פרי/ יוגורט + גרנולה/ דיסה של שיבולת שועל,  ולאכול עד שעתים לאחר הקימה.

2.להתארגן על ארוחות ביניים – פירות יבשים/ יוגורט/ פרוסת לחם + מריחה/ פירות/ ירקות חתוכים.

3.למי שלא מצליחה (או לא אוהבת) לבשל כל יום, אפשר לבשל ליומיים / שלושה מראש ואז אין תירוץ שאין מה לאכול.

4.להקפיד על ארוחת ערב מסודרת ולמי שיש ילדים גדולים בבית, מומלץ לאכול ארוחת ערב משותפת ולהכניס גם אותם לשגרה של ארוחות מסודרות.

ארוחת ערב טובה מונעת גם נשנושי לילה מיותרים, ולמי שממש חייבת אפשר לאכול יוגורט/ פרי או חליטת תה כלשהו.

5.למי שהארוחות הצפופות והאוכל הרב השפיע לה על מערכת העיכול, אפשר להוסיף במהלך היום חליטות של זרעי שומר, עלים של גדילן מצוי וסרפד. להוסיף  תוסף של פרוביוטיקה, ובבוקר לשתות בחצי כוס מים + 1/2 לימון סחוט + 1 כף שמן זית.

6.זה הזמן לעשות שינוי בהרכב המזון שאתן מכניסות הביתה: פחות מזון מתועש, לשתות יותר מים צלולים, פחות חטיפים ומזונות עשירים בנתרן, פחות פחמימות פשוטות ויותר סיבים תזונתיים ירקות ופירות.

7.למי שרוצה לנצל את ההזדמנות ולרדת במשקל, אפשר להימנע מפחמימות בתפריט בעיקר בארוחות הצהריים (אורז, פסטה, בורגול, תפוח אדמה).

ולהוסיף  יותר ירקות טריים וירקות מבושלים לארוחה בנוסף למנת חלבון (עוף, קציצות, עדשים, שעועית).

8.עם תקופת "אחרי החגים" מגיע הסתיו והימים קרירים  יותר, אפשר להוסיף לתפריט מרקים, פשטידות ויותר ירקות מבושלים ומאודים שנותנים תחושת שובע וממלאים את הצלחת.

9.מי שקשה לה להתמיד במהלך כל היום על כל הכללים אני תמיד ממליצה להתחיל בשינוי אחד שכן אפשר להתמיד ואז להטמיע שינויים במשך כל היום בהדרגה.

10.וכמובן זה הזמן להתחיל לעסוק בפעילות גופנית.

 

מאחלת לכולן חזרה לשגרה בטוחה ומהירה וכמובן בריאה

 

רונית לוי סריקה

נטורופתית, טיפול בצמחי מרפא, ייעוץ לתוספי מזון ותזונה נבונה  ומטפלת במגע.

 050-3166713 באר שבע

"> "> כתובת דוא"ל זו מוגנת מפני spambots, יש לאפשר JavaScript על-מנת לראות את הכתובת

לתושבות הדרום  שחברות במועדון "צעדים ראשונים" תינתן הנחה מיוחדת של 10% לפגישת ייעוץ. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
אתר Helpbook הדפסה דוא

אתר Helpbook: הדרך היעילה והנוחה למצוא מטפלות, בייביסיטר, עוזרת בית או דוגווקר 

משפחות רבות לאורך כל  חופשת הלידה עוסקות בשאלה כיצד לאתר את המטפלת המתאימה ביותר לצרכי התינוק והמשפחה כולה.  היולדת  מבחינתה רוצה לשוב למקום העבודה , להמשיך את הקריירה שלה , לצאת ללימודים , או לקבל סיוע לטיפול בתינוק  בביתה ביחד  עימה . התהליך מכיל בתוכו בדיקות רבות , התחבטויות , והחלטות משמעותיות להורים שיאפשרו להם מצד אחד להעניק לתינוקם את הטיפול החם ומקצועי ביותר , ומצד שני שקט לחזור לשגרת העבודה כאשר מאחוריהם יש דמות  משמעותית עם נסיון שניתן לסמוך עליה ולדעת שאנו משאירים אותו בידיים טובות ובטוחות

 

קרא עוד...
 
איך חלב אם יכול להשפיע כמו שלא חשבתם – חובה לקרוא. הדפסה דוא

יש לי חברה מאוד קרובהאירית, אשר מתגוררת בלוס אנג'לס ובשנתיים האחרונות מתמודדת עם מחלת הסרטן.

ביום חמישי בבוקר קיבלנו הודעה מבעלה שהיא אושפזה בבית החולים עם דלקת ריאות וגרורות בהמון מקומות בגוף, המצב לא טוב.

מרגע ההודעה, הפסקנו לחשוב ופשוט פעלנו עפ"י הלב - נוסעים לשם! המחשבה שבכל יום היא יכולה כבר לא להיות אתנו, זו מחשבה שלא יכולנו לשאת אותה. מבלי לדעת הרבה מה בדיוק נעשה שם עבורה, פשוט נסענו. לחבק, לחזק. פשוט להיות.

קנינו כרטיסים, תזמנו בייבי סיטרים לבנות ובאותו הלילה היינו על המטוס בדרך ללוס אנג'לס.

כשהגענו לשם ביום שישי בבוקר (זמן ל.א), היא נראתה רע, כל כך סובלת מכאבים בכל מקום אפשרי בגוף - בכבד, בראש, בכתף , ברגל.

כל כך קשה לראות אדם כל כך יקר לך כאוב וסובל כל כך.

היא הצליחה לחייך כשהגענו ובדרך שהיא כל כך אופיינית רק לה "מנסה לארח" אותנו. הדמעות החלו לזלוג באותו הרגע. כמה כוח נפשי יש לה!

אני עדיין מניקה את נעמי שלי והבאתי איתי משאבה ידנית, הצלחתי לשאוב במטוס וכשהגענו לאירית לבית החולים, נזכרתי בכתבה שקראתי בארץ על מחקר על הקשר הטיפולי שיש לחלב אם לסרטן.

עלינו על המחקר המקורי, עדיין מאוד ראשוני, לא ממוסד - אבל תוצאות יש!

העברתי לה את כל החלב שאני שאבתי במהלך טיסה, והתחלנו לנסות לארגן תרומות חלב אם עבורה.

פרסמתי פוסט בפייסבוק, ובאותו היום קיבלתי עשרות מכתבים, סיפורי הצלחה, הצעות לעזרה ומלא מלא פניות מנשים מניקות שרוצות לעזור ולתרום חלב אם לאירית.

אני קניתי משאבה חשמלית והתחלתי לשאוב עבורה חלב באותה תדירות כמו ששואבים לניובורן (כל שעתיים שלוש)

לאט לאט, התארגנו סביבה המון אנשים, חברים, מכרים שפשוט רוצים לעזור לה. רוצים אותה בחיים.

רוצים שהיא תבריאאוהבים אותה ומחבקים אותה.

בפרק זמן של 48 שעות, מצב הרוח שלה השתפר פלאים! היא חזרה לאכול! לצחוק!

והיא אמרה לנו שהיא מרגישה אהובה כמו שלא הרגישה מימיהוהיא מרגישה חשובה לכל כך הרבה אנשים בעולם

היא התרגשה המון ובכתה משמחה

ואנחנו חזרנו עם תחושה ענקית של תקווה

 "במקום שיש אהבה, יש הכול" לא זוכרת איפה שמעתי את זה ואם זה הציטוט המדויק אבל זה נכון!

לאהבה יש כוח לרפא מחלות סופניות, לאהבה יש כוח לסיים מלחמות, לאהבה יש כוח להציל עולמות

לאהבה יש כוח ליצור חיים,

לאהבה יש כוח ליצור אנשים

לאהבה יש כוח ליצור כאן עולם של אהבה לחיות בו.

אז תאהבי, כל רגע,

שלא יעבור יום בחיים שלך שבו לא אמרת למישהו שאת אוהבת אותו/ה

תאהבי את עצמך, הסתכלי במראה, הסתכלי לעצמך בעיניים במראה וחבקי את עצמך חזק חזק חזק - יש מה לחבק! יש מה לאהוב! כמה את נותנת לעולם רק מעצם היותך את!!!

תאהבי את בן/בת הזוג שלך- אימרי זאת בקול רם, בחיבוק, במחווה.

אחד הדברים שאני למדתי מהמסע הקטן הזה לאירית, שבשביל ליצור את ההרגשה הזו, צריך לעשות צעד קטן או גדול של יציאה מאזור הנוחות שלך כלפי מישהו אחר וברגע שזה קורה - עולמות שלמים נפתחים!

הרשי לעצמך בכל יום - לעשות משהו מחוץ לאזור הנוחות שלך, לעצמך, למישהו חשוב לך

גדלו את הילדים שלכם באהבה. הסתכלו עליהם בעיניים - הם רוצים להרגיש אהובים. שרואים אותם, כפי שהם, איך שהם (לא איך שאנחנו רוצים שהם יהיו - אלא איך שהם באמת), 

חבקו אותם כל יום על היותם מי שהם כי מי שהם זו הגרסה הכי טובה שיש!

מתי בפעם האחרונה אמרת לאימא או לאבא שלך שאת אוהבת אותם? לאחים שלנו? לקרובי המשפחה? 

כתבי להם, הרימי טלפון, שלחי חיוך, מכתב. אנחנו לא יודעים מתי הפעם האחרונה שנדבר עם מישהו בפעם האחרונה.

תיצרו סביבכם את מעגל האהבה הזו - לילדים שלכם, לבני הזוג שלכם, לחברים שלכם, לקרובי המשפחה

אהבה מדבקת!

ובכל אחד ואחד מאתנו זה קיים, משהו אנושי, משהו טהור, צלול ופשוט.

והמשוואה פשוטה - אהבה מביאה אהבה.

ויש לי תקווה לעולם של אהבה.

שלכן,

לריסה גינת

"Small Talk, לדבר עם תינוקות"

 

לריסה

 

 

 

 

 

 
איך מתמודדים עם סימני מתיחה בהריון הדפסה דוא

סימני המתיחה המופיעים בגוף במהלך ההיריון הם למעשה קרעים שנוצרו בשכבה התומכת של העור (דרמיס) בשל מתיחתו. תופעה זו יכולה להיווצר גם לאחר דיאטה או עליה במשקל. אנשים בעלי משקל עודף אשר עלו במשקל בצורה חדה ומהירה, עלולים לראות את סימני המתיחה לרוב באזור הבטן, ישבן, ירכיים וזרועות. העלייה במשקל גורמת לקריעת שכבת העור הפנימית. 

הגורמים המשפיעים על סימני המתיחה הם גנטיקה והורמונים. הריון הוא הגורם הנפוץ ביותר להופעת סימני מתיחה, זאת בעקבות שילוב של גדילה מואצת של עור הבטן עם רמת הורמונים גבוהה בדם. הסימנים נוצרים מקריעה של השכבה הפנימית של העור שלא עומד בלחץ הגדילה המהירה וסיבי הקולגן שבו נקרעים.

אחוז ניכר מהנשים ההרות ייפתחו סימני מתיחה בשלב כלשהו של ההיריון.  כאשר קיימת עליה משמעותית ברמות ההורמונים בדם, בשילוב עם גדילה מואצת, הופעתם של סימני מתיחה תהיה מהירה ביותר. רוב סימני המתיחה מופיעים בין החודש ה-4 לחודש ה-7, אז רמת ההורמונים בדם היא הגבוהה ביותר. השאר ייווצרו בזמן ההתרחבות הגדולה של העור בשליש האחרון.
לאחר הופעת הסימנים הראשונים קשה להעלימם ולפיכך חשוב להזין ולטפח את העור ככל האפשר. האזורים המועדים ביותר לסימני המתיחה הם האזורים בהם נאגר השומן בגופנו: אזור הבטן
, העכוז, הירכיים, המותניים, השוקיים והחזה.
סימני המתיחה נוצרים במהירות, מתרחבים ומעמיקים בעור תוך זמן קצר. הם מופיעים
תחילה כפסים ארוכים שצבעם ורוד. כעבור מספר חודשים משתנה צבעם: תחילה הם מתכהים וכאשר הם מתיישנים הם מקבלים גוון לבנבן.
הופעת סימני מתיחה תלויה במספר גורמים ולא מחייבת שתופיע בכל אישה בהריון או אדם אשר עוסק בפיתוח גוף, בעל משקל עודף וכדומה. כמו כן, הופעת סימני המתיחה תלויה בתורשה וגיל האדם. מתיחת העור בהריון יוצרת רגישות גבוהה ומייבשת וסודקת את העור.

אז מה עושים ?

- חשוב לשמור על עור לח ולמרוח קרמים במקומות המיועדים להתרחבות.

- עיסוי יומיומי עם הקרם הנכון יסייע ואולי ימנע את הסימנים. בתחילה מופיעים
  הסימנים כפסים ורודים ולאחר הלידה מתבהרים ומקבלים את צבע העור.
  סימני מתיחה תלויים בגורמים רבים: גיל, תזונה, פעילות גופנית, מזג אויר
  ומידת הגדילה בהריון,

- מומלץ לשמור על תזונה נכונה ושתייה מרובה של מים. סימני מתיחה מופיעים
  גם במהלך דיאטה או עלייה חריפה במשקל אשר גורמים לעור להימתח ולאבד
  את האלסטיות שלו. את הסימנים ניתן לראות בבטן, בישבן, בירכיים ובזרועות. 

- לאחר שהופיעו הסימנים הראשונים קשה להעלימם. הטיפול היעיל ביותר
  בתופעה זו הוא לשמור על העור לפני הופעת סימני המתיחה, המניעה היא
  הדרך הטובה ביותר. חשוב למרוח קרם או שמן בכדי לסייע לעור להפוך גמיש
  ואלסטי. העיסוי עם שמן או קרם עשיר תורם רבות לעור.

 

המאמר נכתב באדיבות חברת "תפוח טכנולוגיות טבעיות" - המשווקת קרם לסימני מתיחה לתקופת ההריון/לאחר הלידה ו/או דיאטה

 

 
<< התחלה < הקודם 1 2 3 4 5 הבא > סיום >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
 

 

בהריון? ילדת?

 12.16 
 
 ערכה פתוחה 2015 מוקטנת
התמונה להמחשה בלבד
 

שאלות נפוצות

למי מיועדת הפעילות?

מי הצוות המקצועי?

מי מממן את הפעילות?

לשאלות נוספות על

פעילות צעדים ראשונים 

Website by - JOOMI
Feedback Form
Feedback Analytics