איך לחזור לעבודה ולהישאר בחיים הדפסה דוא

מאת: ציפי ברמן.

חופשת הלידה עוברת מהר ועד שאת מצליחה לסגל לעצמך שגרה ומתחילה ליהנות, את מגלה שהחופשה עומדת להסתיים והחזרה לעבודה קרובה מתמיד. סביר להניח שהחזרה לעבודה תהיה מלווה בחששות לגבי הסתגלותו של התינוק למסגרת החדשה ולגבי היכולת שלך להצליח לתמרן בין הלחץ בעבודה והצורך להוכיח עצמך מחדש במקביל לטיפול האינטנסיבי בבית ובתינוק.

הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתכונן לקראת החזרה לעבודה אחרי לידה:

חיפוש מסגרת לתינוק

 אל תדחי את חיפוש המסגרת לתינוק לרגע האחרון, אחרת תמצאי עצמך לחוצה לסגור על מסגרת שאינה העדפה הראשונה שלך בגלל אילוצי הזמן. מומלץ לעשות סקר מטפלות/גנים שקיבלת עליהם המלצות או כאלה שקיימים באזור והגבילי את עצמך לכמות מוגדרת של גנים, בהם בקרי לצורך התרשמות.

 מלתחה חדשה לעבודה

 סביר להניח שבחופשת הלידה הרבית להסתובב עם בגדים נוחים כדוגמת טרנינגים או בגדים שניתן ללכלך בלי להרגיש אשמה. לקראת החזרה לעבודה, פנקי עצמך בכמה חליפות מחמיאות לגזרתך החדשה שישתלבו עם תספורת חדשה ומחמיאה.

 הסתגלות לבקבוק

 במידה והתינוק שלך יונק, מוטב שתתחילי להרגיל אותו מבעוד מועד לאכילה מבקבוק, כך שלא יצטרך להתרגל במקביל למטפלת חדשה ולשיטת הזנה שאינו מכיר. במקרה שלך, גם את תצטרכי להרגיל את גופך לעובדה, שבשעות מסוימות לא תניקי ובמידה ואת מתכננת לשאוב בשעות העבודה, דאגי להצטייד במשאבת חלב ניידת ולא רועשת ובררי אפשרות עבורך להניק בחדר פרטי בעבודה.

 מתחילים במשרה חלקית

על מנת להקל על השינוי והחזרה לעבודה, מומלץ להתחיל את המעבר באופן הדרגתי ולבקש מהבוס שלך לעבוד במשרה חלקית לפחות בהתחלה או באם קיימת אפשרות לעבוד תקופה מסוימת מהבית.

 טיפים להסתגלות מוצלחת לאחר החזרה לעבודה

מועדון האמהות העובדות - את לא לבד ומוקפת אימהות עובדות אחרות, שרובן מתמודדות עם קשיים דומים לשלך. נסי לשתף אותן ולקבל עצות וטיפים לגבי איך לעשות זאת. בנוסף, קחי חלק פעיל בפורומים רלוונטיים, בהם תוכלי ליהנות מתמיכה חברתית.

 גיבוי לשעת צרה - כשהתינוק מתחיל מסגרת חדשה, קיים סיכוי שיחלה בשלב כלשהו. בדקי מבעוד מועד, אם תוכלי לקבל תמיכה מצד ההורים שלך או שלו, קרובי משפחה אחרים , כך שיוכלו לעזור ולגבות אותך במקרה הצורך.

 ניהול נכון של הזמן - לאחר החזרה לעבודה, סביר להניח שתמצאי את עצמך מתקשה לעמוד במטלות ובסידורים שהיית רגילה אליהם לפני הלידה או לפני החזרה לעבודה. נסי לנהל לעצמך טוב את הזמן, כך שתוכלי להספיק את הדברים החשובים לך. אפשר להכין כמות אוכל גדולה ולהקפיא למספר מנות, כך שיהיה לך אוכל לכל השבוע. בנוסף, תעשי תעדוף של המטלות בבית, וחלקי אותן יחד עם בן הזוג. במידה ואת לא מספיקה כל יום להגיע לקחת את התינוק מהגן, תכנני את לוח הזמנים השבועי, כך שתדעי כל יום מה הלו"ז- מי לוקח לגן, מי מחזיר ושרייני את הבייביסטר מבעוד מועד. 

 זמן אחד על אחד - הקפידי לבלות פרק זמן מסוים ביום עם התינוק וכמובן עם הילדים האחרים במידה ויש כאלו. מדובר בזמן איכות, אחד על אחד, בלי הפרעות (מדובר בזמן שהוא מעבר לזמן אמבטיה או אכילה).                                                 

הקדישי זמן גם לעצמך - הקדישי גם זמן לעצמך. בין אם מדובר באמבטיה מפנקת ומרגיעה בסוף יום מתיש או קריאת ספר טוב לפני השינה. לעיתים התעדכנות באקטואליה  בערב או קריאת עיתונים מרגיעה מעומס העבודה היומי. גם בזמן העבודה, נסי לקחת מספר הפסקות, כדי שכשתגיעי הביתה לתינוק שלך מבלי שתהיי מותשת ונטולת אנרגיות. בנוסף, גם התאווררות כמו יציאה שבועית או בילוי עם חברה יכולים לתרום לטעון את המצברים המתרוקנים שלך ולהעלות את המורל.

 אל תוותרי על הזוגיות - חשוב לפנות זמן למערכת היחסים הזוגית למרות הקושי לתמרן בין העבודה- תינוק- מטלות. הגדירו לעצמכם ערב בשבוע לפחות לבילוי משותף רק לשניכם בבית או מחוצה לו. 

 אל תתנתקי - הביאי תמונה של התינוק לעבודה, הגדירי לעצמך זמנים לשיחה עם המטפלת כדי לברר שהכל בסדר ובשליטה. השתדלי בין לבין השיחה היומית לחשוב אך ורק על העבודה ולא לאפשר למחשבותיך לנדוד אל מה שהתינוק עושה עכשיו והאם הוא אוכל וישן מספיק.

 לסיכום - תקופת ההכנה לקראת החזרה לעבודה לאחר חופשת לידה עשויה להיות מלווה בחששות, לחצים ודאגות. מדובר בשינוי משמעותי בחיים הן עבורך והן עבור התינוק, כך שחשוב להתכונן כראוי לשלב זה, לא לדחות את הדברים לרגע האחרון, ולשמור על חשיבה חיובית לאורך כל הדרך, שזהו הצעד הטוב ביותר עבורך.

 
 

 

בהריון? ילדת?

 12.16 
 
 ערכה פתוחה 2015 מוקטנת
התמונה להמחשה בלבד
 

שאלות נפוצות

למי מיועדת הפעילות?

מי הצוות המקצועי?

מי מממן את הפעילות?

לשאלות נוספות על

פעילות צעדים ראשונים 

Website by - JOOMI
Feedback Form
Feedback Analytics