חזרה לעבודה לאחר הלידה הדפסה דוא
 
מאת: חנה גיא
 
לאחר הלידה הימים מתחברים זה לזה בסאגה בלתי נגמרת של אירועים הקשורים בתינוק.
השמחה הגדולה מתערבבת עם קשיים אוביקטיבים, השינה בלתי סדירה, והשליטה הרגשית צפויה לפרקים להיות כאוטית. כל מי שהתנסתה בלידות קודמות והיא אם מכירה זאת.  
 
בעודך מתרגלת לאיטך לשגרת החיים החדשה והמאתגרת, תאריך השיבה לעבודה הולך ומתקרב ומעצים חרדה שלא פשוט להתמודד איתה לבד.
אימון אישי לחזרה לעבודה לאחר לידה נועד להכינך לקראת השיבה לעבודה, מתוך אמפטיה מלאה, והבנת קשיי ההתמודדות עם האתגרים החדשים. מטרתו ליצור לך שגרת חיים מספקת של אם ועובדת בכפיפה אחת, ואף לקדמך להישגים גם בתפקודך כאם וגם כעובדת וקרייריסטית.
 

התמודדות רגשית שקולה

 

הצורך לשוב לעבודה מלווה בחרדות לגבי יכולת ההתמודדות עם אתגריה. ולהן מצטרפות תחושות אשמה כלפי עזיבת התינוק, תחושת יציאה מהמשחק התעסוקתי, וחוסר היכולת לשלב בין שני העולמות. מאמן אישי מנוסה יוכל להכיל את התחושות הקשות, ויחד איתך לנתחן ולמתן את השפעתן. עצם השיח הפתוח מאפשר גישה מודעת יותר, ושקולה יותר, כשלאט לאט משתחררים משליטן של החרדות ומתרגמים אותן לתנאים קונקרטים אשר מטפלים בקשיים האובייקטיבים מולן את עומדת.

 

הרבה מנוחה וחלוקת נטל מטלות הבית

 

אחד הדברים הקשים ביותר לאם הטריה הוא התשישות. בניגוד לקולגות במקום העבודה שמסיימים  את עבודתם וחוזרים לחיים פרטיים שקטים ומסודרים, את לא מסיימת את עבודתך בסיום שעות העבודה הרשמיות, ועם חזרתך הביתה חוזרת להיות אמא במשרה מלאה, לכן מחסור בשעות שינה הוא האיום הגדול ביותר על השתלבותך החוזרת בעבודה. כדי לצמצם את פגיעת המחסור בשינה מומלץ ליזום שעות מנוחה קבועות מוקדם ככול האפשר ובהתאם למחזורי השינה והעירות של התינוק. מאמן אישי יוכל להגדיר איתך את סדרי העדיפיות וחלוקת מטלות הבית השוטפות  כך שגם שאר בני הבית או בן הזוג ישאו בנטל בדיוק היכן שצריך באופן ממוקד, ואת תבצעי רק את המטלות החיוניות ביותר להן אין לך תחליף.

 

להכיר את אלטרנטיבות הטיפול בתינוקך

 

כדי שתוכלי להקדיש עצמך לעבודה במהלך יום העבודה, את חייבת להיות בטוחה שתינוקך מטופל בידיים טובות. לשם כך עלייך לבחור באלטרנטיבה הטיפולית הטובה ביותר. יחד עם המאמן האישי תבחני את כול האלטרנטיבות ממעון ועד מטפלת עד למציאת הפתרון המיטבי. רצוי להתחיל את המסגרת הטיפולית בתינוק לפחות כשבוע לפני תאריך השיבה לעבודה, על מנת שתוכלי לבחון את ההתאמה, ולשוב לעבודה עם בטחון בפתרון הנבחר.

 

עקומת למידה הדרגתית

 

חיבור כול חלקי המשוואה השונים של אמא חדשה ועובדת מקצועית אינו קל, למרות זאת הוא אפשרי, ואת תווכחי בעצמך שיום אחר יום את יכולה להכיל יותר את תפקידייך השונים. הסוד טמון בסבלנות וסלחנות עצמית. קל מאד ליפול אל רגשות אשם ולאבד את הפוקוס הרגשי בניסיון ליישב את כול אתגרי היום, אך אם תדעי גם לתת פידבק חיובי למה שאת כן מצליחה בו, תוכלי להבחין בהדרגה בעקומת למידה שאת מטפסת בה באומץ. מה שנראה לפני כחודש בלתי אפשרי, עכשיו הוא קל יותר, ובעוד כמה חודשים כבר לא תחושי במשקלו, ולאט לאט תוכלי לשלב בהרמוניה בין כול הצדדים בחייך. מאמן אישי קשוב יפנה את תשומת ליבך להתפתחותך והתקדמותך, ויעורר בך דימוי עצמי אובייקטיבי וחיובי.

 

עצה אחרונה: להחיות קשרים ישנים

 

למי יש זמן? ובכול זאת תהליך החזרה לעבודה הוא גם חלק מתהליך החזרה לשגרה, ושניהם ירוויחו מחזרה לטיפוח קשרים חברתיים, מבילוי מהנה ומילוי מצברים, ומתשומת לב  לצדדים שאינם קשורים בהכרח רק לתפקידך כאמא ותפקידך כעובדת. במיוחד עם הגדרת האימהיות החדשה עדיין נבנית בך, אינטרקציה עם אנשים שהכירו אותך לפני, ושאיתם חלקת חוויות משמעותיות יכולה לסייע מאד בשכלול ההגדרות ויכולת התפקוד בתפקידי חייך השונים, ולהכניס מימד פחות מלחיץ בין מטלות היום הרודפות.

 

 

 

 
 

 

בהריון? ילדת?

 12.16 
 
 ערכה פתוחה 2015 מוקטנת
התמונה להמחשה בלבד
 

שאלות נפוצות

למי מיועדת הפעילות?

מי הצוות המקצועי?

מי מממן את הפעילות?

לשאלות נוספות על

פעילות צעדים ראשונים 

Website by - JOOMI
Feedback Form
Feedback Analytics