האמא של שנת 2025 הדפסה דוא

 

קשה לדמיין איך אפשר היה לגדל ילדים אחרת.

זה עתה חזרנו, ביתי בת השלוש ואני מן הגינה הציבורית מלאות חוויות. תודות ל-3 כלים טכנולוגיים שפותחו רק בשנים האחרונות.

שנים של תסכול וחוסר הבנה איך לגשר על אילוצי העבודה בהייטק וזמן האיכות עם הילדים.

כשהילדה נולדה לא הצלחתי להבין איך כולם עושים את זה. בדיוק סיימתי פרויקט תובעני עם שעות עבודה ארוכות. מאד העריכו את המאמץ ואת התוצאה. ועכשיו התינוקת שלי - פרויקט תובעני מסוג אחר. היא חכמה וחמודה, אבל האם זהו? ומה עם השאיפות שלי?

כשהיא היתה קטנה, זה היה ב-2023, רק לפני שנתיים, יום עבודה שלי היה נחתך באכזריות באמצע ה-action.

כולם עוד בקפה של אחרי ארוחת הצהריים מתכוננים לשעות ארוכות במשרד ואני בחיוך מתנצל לוקחת את התיק ורצה אל הצאצאית הצעירה שלי.

רציתי הכול. רציתי להמשיך וליצור ולאהוב טכנולוגיה ולהתקדם לתפקידים ולאתגרים מורכבים ומעניינים אבל לא הייתי מוכנה להתפשר. לא רציתי לקחת מטפלת שתהיה עם ביתי בשעות הערניות שלה. רציתי לאהוב ולהיות איתה ולחוות את הילדות השנייה ולהתרגש יחד איתה.

את הפתרונות שלי מצאתי בשילוב בין טכנולוגיה וחינוך. שילוב שהיה מילה גסה בתקופות קדומות. הפתרונות שלי כללו פיתוח טכנולוגי למוצרים חינוכיים וחיפוש האתגרים ביחד עם הילדים.

bigstock-Mother-and-baby-44638753

בעבר היו מוצרים פורצי דרך (אפליקציות או מערכת (webee  שנתנו טעימות ראשונות של חיבור בין הורים וילדיהם המאד צעירים, אבל זו היתה רק תחילת המהפכה.

בתהליך החיפוש שלי גיליתי שהמילה חינוך היא לגמרי לא מה שחשבתי שידעתי כל החיים. לי המילה חינוך התקשרה עם מוסדות כמו גן ובית ספר ועם מקצועות כמו מתמטיקה ואנגלית. כששאלתי דוקטורית להתפתחות הגיל הרך לאן כדאי לקחת את הטכנולוגיה כדי שתירתם למען החינוך היא הפתיעה אותי בתשובתה. התשובה היתה רק אל תתנו הרבה נושאים שקוראים להם מתמטיקה, תפתחו להם את הביטחון העצמי את הכלים להתמודד עם נושאים חדשים. אל תקראו לזה בשמות, תחקו את המציאות, השמות מרתיעים ויוצרים את הפעולה ההפוכה. תנו להם לגלות את הדברים בעצמם.

ב-2023 חיי השתנו לבלי הכר.

מאז מהפכת המידע שהחלה באינטרנט והמשיכה במלא עוזה ברשתות החברתיות הורים החלו לשתף ביניהם את המצוקות ואת הפתרונות. אך רק בשנים האחרונות הומצאו שלושת הכלים שאפשרו לי סופסוף לצאת עם ביתי לגן הציבורי בשמחה וללא רגשות אשמה.

אחד הכלים האלה הוא ה-Smart Calander שמאפשר לנהל את החיים כמו שמנהלים פרויקטים. ויש שם את כל ה-templates והדוגמאות כדי להתחיל לחשוב אחרת.

 התחלתי לחנך את עצמי לנהל לוח זמנים צפוף ומוקפד שמאפשר לי לתכנן איך ליהנות מכל העולמות. הממשק המדהים איפשר לי להגדיר מטרות בצורה אינטואיטיבית עם הדגמות והמחשות. בחרתי תחומים שכללו פיתוח והתפתחות אישית ומקצועית, אהבה והשקעה בילדי, בחרתי להשקיע בזוגיות שלי, בחברים ואפילו החלטתי לראשונה בחיי למצוא זמן לתרום לקהילה. פרטתי כל קטגוריה לפרטיה כבסיס ל-template  תכנון שבועי.

כאשר התכנית ברורה החיים יפים, גם כשצריך לבצע שינויים ברור מה בא על חשבון מה.

זה כאמור מאפשר לי לצאת לגינה בשמחה וללא רגשות אשמה - הכל לפי התכנית.

עכשיו נותר לראות מה עושים בגן הציבורי בלי להשתגע משעמום ולברוח לטפל בפרטים של עבודה שטרם הספקתי. וכאן באים לעזרתי שני כלים שמחברים את המציאות בצורה טבעית ואינטואיטיבית לעולם הווירטואלי.

אחד הכלים הוא משקפי חמשת החושים, אני מרכיבה לשתינו את המשקפיים האופנתיים האלה.  ובאמצעות הטבעת סורקת ובוחרת לנו מוסיקת רקע שמתאימה למזג האויר האביבי המלווה את הצעדה שלנו. על צג המשקף אנו מאתרות חברות שנמצאות בקרבת מקום ומסמנות להן להצטרף אלינו.

בדרך אני מקבלת על הצג שאלה בנושא עבודה ואני מעבירה באמצעות הטבעת את זמן הטיפול בה לחזרה מהגינה.

בגן הציבורי בעזרת הסביבה האינטראקטיבית לגיל הרך, אנו משתמשים במסך הגמיש, שמתנהג ממש כמו דף נייר,מחפשים רעיונות ויוצרים משחק מחפשים את המטמון משותף. מציירים רמזים ומציירים חיצים וירטואלים המורים על מקום אמיתי. וכשהילדים מגיעים לשם הם מקבלים בתצוגת המשקפיים שלהם את חיווי ההצלחה.

היה כיף, שמרנו את המשחק עבור מבקרים נוספים בגינה זו, ולי יש כבר רעיון נוסף לפיתוח בעולם הוירטואלי. כיף שיש עבודה שהיא בילוי.

 

באדיבות: רחלי ון- בירן

אתר webee

 

 
 

 

בהריון? ילדת?

 12.16 
 
 ערכה פתוחה 2015 מוקטנת
התמונה להמחשה בלבד
 

שאלות נפוצות

למי מיועדת הפעילות?

מי הצוות המקצועי?

מי מממן את הפעילות?

לשאלות נוספות על

פעילות צעדים ראשונים 

Website by - JOOMI
Feedback Form
Feedback Analytics