לינה מחוץ לבית בחופש, ובכלל... הדפסה דוא

מאת: נעמה ברודי-שמש, יועצת שינה לתינוקות ופעוטות.

 

הורים רבים מקפידים במשך השנה על שגרה קבועה ומסודרת עבור הילד שלהם ובכך דואגים שילדם מקבל את כל שעות השינה להן הוא זקוק, ותורמים בכך לילד חיוני ועירני במשך שעות הערות שלו.
שגרה חשובה ומשמעותית ומקנה רוגע, שלווה וביטחון עבור הילד.

 

והנה, החופש הגדול מגיע ואיתו היציאה מהשגרה, הבריכה, שעות השינה המאוחרות והלינה מחוץ לבית.
גם בימי חופש אני ממליצה לשמור על שגרה עד כמה שניתן, אך אין זה אומר שחייבים כל היום להיות בבית, ולא לעשות פעילויות מיוחדות.
השגרה (גם בימים של חוסר שגרה) יכולה להיבנות ע"י מספר פעולות קבועות במשך היום שיחזרו על עצמן מידי יום.
"עוגנים" מומלצים של שגרה יכולים להיות שעות שינה. הקפידו על שעות השינה הקבועות של הילד, הן בשנת הצהריים והן בשעת ההשכבה של הלילה. כך "מסגרת היום" של הילד תישמר, גם אם בין לבין יהיו פעילויות שונות ומיוחדות מימים רגילים.
ומה עושים עם לינה מחוץ לבית?

 

גם כשהיציאה מהשגרה כוללת לינה מחוץ לבית, ניתן לשמור על מס' כללים שיעזרו להקל על אופן ההירדמות של הילד ועל שעות השינה לו. ולכן אני ממליצה על הדברים הבאים:

 

תנאי מיטה נוחים - בדקו שיש מיטה מתאימה עבור הילד שלכם במקום אליו אתם נוסעים. במידה ואין, התארגנו על לול/מזרון בהתאם.

קחו איתכם חפץ מעבר, מוצץ, שמיכה וכל דבר שהילד רגיל ואוהב - זה ישרה ביטחון ויקל על ההירדמות.

שמרו על טקס השינה - הקפידו על טקס שינה דומה לטקס הרגיל עד כמה שניתן. משך ההרדמה יכול להיות ארוך יותר בגלל שינוי המקום. שימרו על סבלנות ושדרו רוגע.

הקפידו על אופן ההרדמה הרגיל - לינה מחוץ לבית לא מחייבת שבירה של כל הרגלי הילד, אם הילד נרדם לבדו בבית, אין סיבה להרדימו בעגלה או על הידיים מחוץ לבית. המשיכו להרדימו כרגיל, הוא לא זקוק לשינוי גם בזה, יש לו מספיק שינויים להתמודד איתם, אם תשנו מהרגלכם,  זה עלול לגרום לבלבול אצל הילד.

שמרו על שעת השינה הקבועה עד כמה שניתן - נסו לשמור על מסגרת השינה, לדוג' אם נסעתם לארוחת ערב מאוחרת, ניתן להגיע קצת לפני הזמן, שימו את הילד לישון בשעה שלו וכך גם תיהנו מילד ישן ושליו וגם מארוחה רגועה. גם לכם מגיע.

זמן השינה הגיע ואתם צריכים לצאת לנסיעה? תכננו את הנסיעות על שנות הבוקר של הילד, שיישן בנסיעה. תמיד העדיפו ששנת הצהריים (שהיא החשובה יותר משנות היום) תהיה במיטה.

תכנון הנסיעה בהתאם לשנת הילד יעזור לכם לנסיעה רגועה יותר (מי אמר צרחות?) ולילד חיוני יותר בזמן העירות.   במידה ומדובר בנסיעה ארוכה, ניתן לעשות זאת בזמן שנת הצהריים.

 

לסיכום, גם ביציאות משגרה ובלינה מחוץ לבית ניתן וחשוב לשמור על שעות שינה קבועות כדי לתת לילד את השינה לה הוא זקוק וליהנות מילד עירני וחיוני במשך היום.
זכרו שעכשיו אתם משפחה, עם ילדים קטנים וזה אומר שהחופשה שלכם כבר לא נראית כמו פעם (כשהייתם בלי ילדים, והייתם "קורעים את העיר" ועושים פעילות אחת אחרי השניה ברצף) בואו מוכנים לחופשה בקצב אחר, עם סדרי עדיפויות אחרים, וזה יעזור לכם ליהנות ממה שיש ולקבל את זה באהבה. בעוד מספר שנים כשהילדים יהיו כבר גדולים, תוכלו לבלות יחד באופן אחר (אבל יכול להיות שאז כבר הילדים יצטרכו להאט את הקצב בשבילכם
J ).
גם אם חרגתם מהתכנון והילדים הלכו לישון מאוחר מהרגיל, חזרו הביתה וככל שתחזרו מהר יותר לשגרה רגילה, כך הילדים יחזרו שוב להרגלי השינה שלהם במהירות ובקלות יותר. שימו לב לא למשוך את "שיבושי השינה" אם היו גם אחרי שאתם חוזרים הביתה.

מאחלת לכולכם חופשה נעימה וקלה,
זמן משפחתי של כיף והרבה אהבה.

 

נעמה ברודי-שמש
     "חלומות נעימים" – ייעוץ שינה לתינוקות ופעוטות.
      לצפייה בסרטוני הדרכה בחינם, לשינה טובה –

היכנסו: www.halomot-neimim.co.il
     לטיפים נוספים הרשמו בפייסבוק: חלומות נעימים- ייעוץ שינה תינוקות.
     ערוץ יו טיוב -
http://www.youtube.com/user/HalomotNeimim

 
 

 

בהריון? ילדת?

 12.16 
 
 ערכה פתוחה 2015 מוקטנת
התמונה להמחשה בלבד
 

שאלות נפוצות

למי מיועדת הפעילות?

מי הצוות המקצועי?

מי מממן את הפעילות?

לשאלות נוספות על

פעילות צעדים ראשונים 

Website by - JOOMI
Feedback Form
Feedback Analytics