יועצת שינה לתינוקות - האם אתם זקוקים לה? הדפסה דוא

 

מאת: רוסנה ברגהוף

בעידן המודרני, מול הצפה של מידע וריבוי מומחים, דעות, ספרים ותאוריות על גידול ילדים, הורים מוצאים עצמם לא פעם במבוכה ובלבול.
כולנו רוצים לגדל את הילדים בצורה הטובה ביותר, אך מה זה אומר? העידן המודרני הצמיח מקצועות חדשים- יועצת הנקה, יועצת להתפתחות תינוקות וגם יועצת שינה לתינוקות.

מתי אנחנו זקוקים ליועצת שינה לתינוקות ומה התהליך שנעבור עמה במקרה ונחליט לפנות אליה?

 

האם אתם זקוקים ליועצת שינה לתינוקות?

לפי נתונים סטטיסטיים, כ- 20%-30%  מהילדים סובלים מהפרעות שינה בשלוש השנים הראשונות לחייהם.  בעיות שינה יכולים לבוא לידי ביטוי בקשיים בהרדמות, יקיצות רבות וארוכות במהלך הלילה או קושי בשינה במהלך היום. באופן טבעי, השינה שלנו מורכבת ממחזורי שינה שונים- שינה "קלה", שינה עמוקה ושנת חלום. במעבר בין המחזורים ישנם יקיצות קלות, בהן אנו משנים תנוחה וממשיכים לישון. אצל תינוקות, יתכנו יקיצות ארוכות מכוון שהם עדיין לא רכשו את המיומנות של להירדם בכוחות עצמם או מסיבות אחרות. גורמים שונים ישפיעו על השינה: הרגלי שינה והרדמה אשר מוקנים לילד ע"י ההורים; גורמים פיזיים כגון גזים או כאבי גדילת שיניים; גורמים סביבתיים כגון רעש, טמפרטורה ועוד.

קשיים בשינה בלילה יכולים להשפיע גם על התפקוד במהלך שעות היום, וכמו כן להקשות מאד על ההורים. הורים לילדים שלא ישנים טוב בלילה צוברים חוסר שעות שינה ונאלצים להמשיך לתפקד כאשר הם עייפים ומותשים. אם זה המצב שלכם, סימן שאתם זקוקים לעזרה מקצועית.

צעד לפני שפונים ליועצת שינה, ניתן לקרוא מאמרים מקצועיים בתחום ולנסות האם ניתן לאמץ משם עצות ושיטות שיכולות לעזור לכם. זה יכול לעבוד ולחסוך לכם כסף, אך חשוב להיזהר משיטות שעלולות לגרום נזק. בנוסף, היתרון של פנייה ליועצת שינה הוא ביכולת לקבל הדרכה שמותאמת לכם אישית. גם לבחירת היועצת יש משמעות, ומומלץ לבדוק מראש שהיא עובדת בגישה המתאימה לכם.

 

מתי לפנות ליועצת שינה?

כדאי לפנות ליועצת שינה כאשר: התינוק אינו מצליח לישון 5  שעות ברציפות בלילה לאחר גיל חצי שנה, כאשר  יש קושי סביב ההשכבה- השכבה שאורכת זמן ארוך, עם התנגדויות מצד הפעוט והוא אינו רוכש את המיומנות להירדם בכוחות עצמו, כאשר יש הרבה התעוררויות במהלך הלילה והפעוט מתקשה להירדם מחדש לאחר ההתעוררות, כאשר קשיי השינה של התינוק גורמים לעייפות ופוגעים בתפקוד במהלך היום – שלכם ו/או של הפעוט; לאחר שקראתם חומר בנושא וניסיתם שיטות שונות אך זה לא עזר.

 

התהליך שתעברו יחד

בשלב הראשוני, היועצת שינה תכיר אתכם כמשפחה, תקשיב לקשיים שעולים סביב השינה, וגם תכיר את הדפוסים שלכם בהתנהלות היומיומית ואת תפיסת עולמכם כהורים. מתוך תהליך איסוף המידע, היא תוכל לאבחן את הגורמים לבעיה. בהמשך, תבנה תכנית אשר מותאמת אישית לצרכים ולמצב של המשפחה. התכנית אמורה לתת מענה לבעיות הספציפיות של כל מקרה לגופו, בהתאם לגיל הילד ולגורמים נוספים. ניתן להמשיך את התהליך כך שהיועצת שינה מלווה את המשפחה בשלבי יישום התכנית. כך היא יכולה לתת מענה לשאלות שעולות תוך כדי, לשים דגשים איפה שצריך ואם משהו לא עובד אז להבין יחד עם ההורים למה. 

יועצת שינה יכולה לסייע להורים להקנות לילד הרגלי שינה נכונים. לשם כך, יש לבחון את כל שגרת החיים: האם לתינוק יש סדר יום קבוע, מהם הרגלי האכילה שלו, מה קורה בזמן ההשכבה וכיצד הוא רגיל להירדם. היועצת תוכל להדריך את ההורים כיצד להרגיל את הילד להירדם בכוחות עצמו ויחד עם זאת לא להשאיר אותו לבד, כיצד להרגיע את התינוק לפני השינה וליצור טקסי שינה קבועים ועוד.

 
 

 

בהריון? ילדת?

 12.16 
 
 ערכה פתוחה 2015 מוקטנת
התמונה להמחשה בלבד
 

שאלות נפוצות

למי מיועדת הפעילות?

מי הצוות המקצועי?

מי מממן את הפעילות?

לשאלות נוספות על

פעילות צעדים ראשונים 

Website by - JOOMI
Feedback Form
Feedback Analytics